صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

نون‌خامه‌ای

همیشه یکی از تفریحات سالمم این بوده که برم شیرینی فروشی، دو سه تا دونه نون خامه‌ای بگیرم (اسمش شیرینی نون‌خامه‌ایه، نارنجک و خمپاره و اینا سوسول بازیه تهرونیاس). آقا سه تا بگیرم، هر کدومشو به یه مدل سامورائی بخورم حال کنم. یکیشو اول نونشو سعی کنم بخورم، بعد خامه‌هاشو لیس بزنم، یکیشو اول خامه‌هاشو فشار بدم تو دهنم بعد نونوشو گاز بزنم بخورم، یکیشو نصف کنم، یکم نگاش کنم و بخورم!


ولی موازی با این داستان، همیشه دغدغه اینو داشتم که شیرینی‌خامه‌ایش خوبه یا بده. هر سری که از یه جایی میگرفتم که نمی‌شناختم، استرس میگرفتم که عایا خدایا، مونده نباشه مریض بشیم؟ بو‌ گلاب نده انگار داریم جوراب میخوریم؟ خامش شُل نباشه ریق ریقی شه تو دهنمون؟ نکنه خامش خیلی شیرین باشه بزنه؟ نکنه دونه‌ای نده مرتیکه بیکلاس؟ نکنه بزور بذاره تو جعبه مقوایی؟  اندازه یه نون خامه‌ای وزن مقواشه فقط! نکنه شلوغ باشه یه ساعت واسه ۳ تا نون خامه‌ای تو صف وایسیم. نونش خیس خیسی نشده باشه انگار یکی لیسش زده قبلاً؟ نسوخته باشه نونش زیادی ترد باشه؟ خلاصه...


اینا همرو گفتم که اینو بگم. میهن نون خامه‌ای زده! تو یه کلمه: یـــک! جا داره از تمامی دستندرکاران محصولات بسیار خومزه‌ی میهن، نهایت کمال رو‌ بکنم که با این بستنی بسیاااار خوشمزه و خوش عطر و فرم و اصن اوفِ خودشون، تمام دغدغه‌های مارو دونه به دونه (چه بسته بندی جذابی، یهویی یادم اومد ببخشید وسط خوندنتون) حل کرده و اصن یادم رفت چی میگفتم. ولی در کل خعلی خوبه.


آپشن‌دارم هست راستی. اول که میخری به فرم بستنیه، یعنی اگه به محض اینکه خریداری میشه مصرف هم بشه، یه چیزی تو مایه‌های بستنی به زبون میاد. ولی این در حالیه که رو خودش نوشته قبل از استعمال سه دقیقه بذارید بیرون بمونه. اگه به حرفش گوش کنید و سه چهار دقیقه دندون رو جسگر بذارید، یه چیزی توما‌یه‌های نون خامه‌ایه رو‌به سفت، به زبون میاد و نهایتاً اگه شیش هفت دقیقه بذارید بیرون بمونه و جیگر بغل دستیتونو بخورید، نون خامه‌ای با خامه خنک رو به شل خواهید داشت، که من این موردو پیشنهاد نمیکنم. هم به لحاض شرعی مشکل داره، هم خیلی خومزه نیست. نون خامه‌ای رو عرض میکنم! اگه یادتون رفت، و شش هفت دقیقه بیرون موند، یادتپن باشه که در این صورت، یه بستنی خامه‌ای کمه، دوتا باید خورد. ولی اگه به صورت بستنی (حالت اول) خورده بشه، یکیش کفایت میکنه. از نظر قیمتی هم می‌ارزه والو! الآن ۳ تا نون خامه‌ای زیر ۲ و پونصد نمیشه، ولی یه بستنی خامه‌ای میهن هزار تومنه. لابد شما هم نشستی تا ته این متنو در مورد نون خامه‌ای خوندی؟


پ.ن: از برادران پایداری (موسسین و مدیران ارشد بستنی میهن) خواهش میکنم اگه یه روز این متنو خوندند، بیان پی‌وی بنده شماره حساب بدم ایشالا بتونید جبران کنید اینهمه تبلیغ بستنیتونو کردم. اگه هم هیچوقت نخوندید اشکال نداره، بستنیتون خعلی خوشمزست...

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد