صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

گوتنبرگ، زیست سازگارترین شهر جهان از نظر «لُونْلی‌ پْلَنِت» در لیست سفر سال ۲۰۲۱

اگه مثل من اهل سفر‌های پُر محتوی با کوله‌پُشتی و کتاب راهنما هستید (این روزا اپلیکیشن بجای کتاب)، قطعاً انتشارات «سیاره‌ی تنها» (Lonely Planet) رو می‌شناسید!

این شرکت رو می‌شه یکی از مطرح‌ترین‌های عرصه کتاب‌های راهنمای مسافرت دونست! تا سال ۲۰۰۴ بیشتر از ۶۵۰ عنوان در ۱۱۸ کشور منتشر کرده‌ و سالی بیش از ۶ میلیون جلد کتاب می‌فروشه، یعنی حدود یک چهارم بازار کتاب‌های راهنمای مسافرت به زبان انگلیسی در جهان.

«سیاره‌ی تنها» هر سال یه لیستی از بهترین مقصد‌های گردشگری رو با عنوان Best in Travel درست می‌کنه، که به طرفداراش پیشنهاد کنه که تو سالی که در پیشه، کجا برن!

با توجّه به اوضاع کرونایی جهان، سال ۲۰۲۰ سال توقف بود! بخاطر همین برنده‌های لیست امسال با دقّت بیشتری به مسائل زیست محیطی، انتخاب شدن و جالبه بدونید که بین ده هزار شهر دنیا، «گوتنبرگ» برنده‌ی عنوان زیست سازگار‌ترین و سبزترین (ترجمه‌ی Sustainable) شهر دنیا برای اقامت شد، و پیشنهاد اوّل این شرکت برای سفر و هتل‌مانی، در سال ۲۰۲۱ به حساب میاد!

با هدف این که تا سال ۲۰۳۰ مصرف سوخت‌های فسیلی گوتنبرگ به صفر برسه، گوتنبرگ یکی از «زیست سازگار»ترین و «سبز» ترین شهر‌های دنیاست! به قول «سیاره‌ی تنها»، سوئد اهل پُز دادن نیست، پس ما اینکارو واسش می‌کنیم!

۹۵ درصد هتل‌های گوتنبرگ با انرژی‌های پاک و قابل تجدید تغذیه میشن! مثلاً جالبه بدونید که انرژی مورد نیاز هتل بزرگ «گوتیا تاورز» (Gothia Towers)، با بیشتر از ۱۲۰۰ اتاق و با به دوش کشیدن هنوان بزرگ‌ترین هتل کشور‌های نوردیک، صد در صد از باد تأمین می‌شه!

یا مثلاً سیستم حمل و نقل گوتنبرگ هم همینطور، ۹۵ درصد با انرژی پاک و قابل تجدید کار می‌کنه!

البته که همیشه اینجوری نبوده! این بندر شوره بسته، دهه‌ها تلاش کرده تا نیروگاه‌های صنعتیش رو به قطب نوآوری و کشتار‌گاه‌هاش ر‌و به کارگاه‌های شراب‌سازی و آب‌جو گیری شهری تبدیل کنه و انبار‌های قدیمی بیکارش رو به شکل سالن‌های بزرگ غذا، دیگ‌های بخار و گالری‌های هنری، دوباره متولّد کنه!

از راه‌های دوچرخه و سیستم بازیافت و برَندهایی مثل Nudie Jeans که تضمین مادام‌العمری تعمیر لباسای شما رو می‌کنن ،که بگذریم، می‌رسیم به خفن‌ترین قسمت داستان یعنی شهر بازی بزرگ «لیزبرگ» یا به سوئدی «لیسه‌بری» که نه تنها انرژی تمام بازی‌ها و وسایل توش با باد تامین می‌شه، بلکه یکی از این بازی‌ها به اسم «Loke»، با تاب خوردنش انرژی ذخیره هم می‌کنه! یعنی اوف...

خلاصه نگم براتون از شهری که توشید و قدرشو نمی‌دونید! دفه‌ی بعد که هوس کردید برید و تو یه شهر دیگه زندگی کنید بخاطر اینکه از اینجا خسته شدید، دوباره فکر کنید!

مهاجر وکلیل مهاجرت نیست!

سامی یه پسر مهاجر شیرازیه، که در سن ۱۷ سالگی، بدون دونستن زبان انگلیسی تصمیم می‌گیره به لندن مهاجرت کنه! داستان مهاجرتش، نظرش در مورد مهاجرت و اطلاعاتی که از لندن می‌ده خیلی جالبه...

 

مهاجر مهاجرت,وکیل مهاجرت پاسخ به سوالات مهاجرت بهترین کشور برای مهاجرت چه طوری مهاجرت کنیم برای مهاجرت چه کار کنیم سوالات مهاجرت مهاجران سوئد مشکلات مهاجرت غربت دغدغه‌های مهاجران دغدغه‌های مهاجرت مهاجر نیوز مهاجرت غیرقانونی مهاجرت چیست برای مهاجرت از کجا شروع کنیم ایرانی فارسی انگلستان انگلیس مهاجرت به انگلیس طریقه‌ی مهاجرت به انگلستان انگلیسی پناهدگی در انگلیس اطلاعات مهاجرت به انگلیس پناهنده در انگلستان قوانین انگلستان سامی مهاجرت به انگلستان