صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

تعارف

آقا من اصلاً از تعارف خیلی بدم میاد! هم از کردنش، هم از برعکسش! راستیاتش بلد هم نیستم درست و حسابی جواب پس بدم. همین الآن نمونش، رفیقم می‌گه : "به به، رسیدن بخیر، می‌گفتید یه گاوی، گوسفندی چیزی می‌اوردیم جلو پاتون" منم خواستم مثلا جواب بدم، خیلی با اعتماد به سقف گفتم : "خواهش می‌کنم، این حرفا چیه؟ خودتون تشریف می‌اوردید کافی بود" :-|

کجکی

این موتور سوارایی که خواهر، مادر، زن و دختروشونو ترک موتور سوار می‌کنند وسط خیابون چه فکری می‌کنند با خودشون آخه؟ ماشین نداری؟ قبول، تاکسیو گذاشتند واسه همین روزا دیگه! من واسه خودم که نمی‌گم که. اینا بیشتر از اون مانتو کوتاها و بوت بلندا که ارشاد بهشون گیر می‌ده جلب توجّه می‌کنند که. تاره من همش استرس دارم چادر مانتوشون نره لا اسپوک‌های موتور با مغز بیاند وسط آسفالت بخندیم! مطمئنم آدم بیمارم مث من هم زیاد پیدا می‌شه...


آقا ما بندرعبّاس و قشم که بودیم یه چیز باحال دیدم که کلّی باهاش حال کردم! این جُنوبی‌ها برای حمل و نقل ناموس و امثالُهم با موتور، از یه روشی استفاده می‌کنند که البته یکم خطرناکه، امّا به نظر من می‌رزه. اینا نوامیسِشونو به صورت "کجکی" ترک موتور می‌شونند. یعنی اینا جفت پاهاشون رو یه سمت موتور یا هر وسیله‌ی نقلیه دیگه که نیاز به فراخ کردن لِنگ داره میندازند. این طرح کجکی که می‌گم، اگه اشتباه نکنم تو افغانستان هم اجرا می‌شه.اینجاست که شاعر می‌گه :


کجکی،کجکی، ابروت نیش کژدم است، چه کنم افسوس مال مردم است.

زیم زیم زیم زیم زیم...

هوم سویت هوم

از سیزدهم دی تا بیست‌وهفتم دی :


تهران

اصفهان

شیراز

بندر عباس

قشم


اینم از مرخصی این سری...

93 روز و 9 ساعت و 34 دقیقه مانده با پایان خدمت سربازی پدرام اعظم پناه




امتحان

ریــدیــد بــابــا…

امتحانا امتحانا!

الله وکیلی هیچ کاری تو دنیا آسون‌تر از امتحان دادن نیست.

یه جزوه فزرتی از یه کتاب بهتون می‌دند،  با چهار ماه وقت، تازه یکیم میاد واستون خودشو جر میده اون چ* مثقال جزوه رو توضیح میده، بعدم نصف بیشترش رو حذف می‌کنه، بعدم تازه کلّی وقت بهتون فرجه می‌دند اون چیزایی که تو اون ۴ ماه توضیح داده رو بخونید، سر جلسه هم که هزار مدل امداد غیبی و آشکارا و موبایل و دوست و آشنا هست، تازه موقع تصحیح کردن یه چند نمره ارفاق می‌کنند، یه چند نمره هم موقع نمره رد کردن، یه چند نمره هم موقع اعتراضا می‌دند، تازه بازم می‌نالید امتحانا امتحانا! بیست کمتر بگیرید الاغید آقا، الاغ...

ریــدیــد بــابــا…

Refrigerator (یخچال)

The best part of a refrigerator is its light.

It’s always there when you open the door no matter the frig is full or empty…


بهترین قسمت یخچال چراغشه.

همیشه وقتی درشو باز میکنی هست، مهم نیست یخچال خالی باشه یا پر…

Tokhmatic Chance II

و باری دیگر شانس من حماسه آفرید!...


بعد از پروژه‌های موفق نگهبانی در شب یلدا و شب کریسمس، شانس من با افتخار تقدیم می‌کند. 


نگهبانی در اوّلین روز سال 2013 میلادی، روز اوّل ژانویه!


شانس من...


Khavaab...

من که خوابم میاد، تو چی‌چیت میاد؟

شَــعَــرَ

یک عمر فکر می‌کردم عاشق سوسیس‌کالباسم، تازه فهمیدم عاشق نون و گوجه و خیارشورم...

Tokhmatic Chance

خب اون از شب یلدا، اینم از شب کریسمس! شب سال نو هم نگهبانم حتّی...
جالبه...