صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

کجکی

این موتور سوارایی که خواهر، مادر، زن و دختروشونو ترک موتور سوار می‌کنند وسط خیابون چه فکری می‌کنند با خودشون آخه؟ ماشین نداری؟ قبول، تاکسیو گذاشتند واسه همین روزا دیگه! من واسه خودم که نمی‌گم که. اینا بیشتر از اون مانتو کوتاها و بوت بلندا که ارشاد بهشون گیر می‌ده جلب توجّه می‌کنند که. تاره من همش استرس دارم چادر مانتوشون نره لا اسپوک‌های موتور با مغز بیاند وسط آسفالت بخندیم! مطمئنم آدم بیمارم مث من هم زیاد پیدا می‌شه...


آقا ما بندرعبّاس و قشم که بودیم یه چیز باحال دیدم که کلّی باهاش حال کردم! این جُنوبی‌ها برای حمل و نقل ناموس و امثالُهم با موتور، از یه روشی استفاده می‌کنند که البته یکم خطرناکه، امّا به نظر من می‌رزه. اینا نوامیسِشونو به صورت "کجکی" ترک موتور می‌شونند. یعنی اینا جفت پاهاشون رو یه سمت موتور یا هر وسیله‌ی نقلیه دیگه که نیاز به فراخ کردن لِنگ داره میندازند. این طرح کجکی که می‌گم، اگه اشتباه نکنم تو افغانستان هم اجرا می‌شه.اینجاست که شاعر می‌گه :


کجکی،کجکی، ابروت نیش کژدم است، چه کنم افسوس مال مردم است.

زیم زیم زیم زیم زیم...

نظرات 3 + ارسال نظر
pinocio شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:07 ب.ظ

injuri ke badtare, taraf sare ye pich rahat mikhore zamin ke
bad amuzi dare ina nagu turo khoda

[ بدون نام ] شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ب.ظ

ta age in estedado jaye dg mizashti hala noke heram boodi.albate hamin hala ham hastiya

[ بدون نام ] یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:30 ق.ظ

این زیم زیم چی بود دیگه ؟ اه اه
قبلنا بهتر می نوشتی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد