صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

عکس یادگاری با دکتر ناوی

دیروز قصد داشتم بعد از یه ترم پر بار و سنگین با دکتر کیوان ناوی، استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران، یه عکس یادگاری بگیرم و بذارم اینساگرام و فیسبوک، و زیرش بنویسم یکی از افتخارات من در دوران تحصیلم در دانشگاه شهید بهشتی این بود که با دکتر کیوان ناوی کلاس داشتم و خیلی ازش چیز یاد گرفتم و ازین حرفای کلیشه‌ای... 


ولی وقتی بهش گفتم دکتر یه عکس با هم بگیریم، حرفش با دختر متاهل‌های کلاس راجع به فواید ازدواج رو قط کرد و گفت: "اوّلا الآن وقت ندارم بیا دفترم، ثانیاً با این لباس می‌خوای با من عکس بگیری؟ برو یه چیز بهتر بپوش، بعد بیا!" چی تنم بود؟ یه تی‌شرت سفید آدیداس و یه شلوار سرمه‌ای با یه جفت کفش آل‌استار خاکستری! یه تیپ خیلی میانگین، در حدی که از دم در راهم دادن تو! و ازونجائی که من خودم آدم شوخ طبعی هستم و فرق جدّی و شوخی رو خیلی خوب تشخیص می‌دم، دیروز دکتر ناوی ازین جدّی‌تر نمی‌تونست باشه. نمیشه قضاوت کرد، احتمالاً تیپ خوب رو فقط پیرهن مردونه و شلوار پارچه‌ای و کفش طبی می‌دونه که این حرف رو به من زده! چون هیچوقت با لباس دیگه‌ای ندیدمش. لابد حس سوپر استار بودن بهش دست داده که یکی خواسته وسط لاسیدنش، باهاش عکس بگیره و حول شده جلو ۴ نفر نتونسته احساسات خودشو کنترل کنه. فکر کنم اگه موتور سوار بود جلو دخترا تک چرخ میزد. شایدم سوت بُلبُلی...


از این داستان عکس و لباس که بگذریم، وقتی تعریف دکتر ناوی رو از موفقیت شنیدم، کل اون بتی که تو ذهنم ازش ساخته بودم مث پشم فرو ریخت و نمیدونستم واسه خودم متأسف باشم یا اون یا دختر چادری‌های دورش. موفقیت در زندگی رو فقط ازدواج می‌دونه، و نمی‌دونید این دخترا (زن‌ها) با چه شوق و ذوقی دورش از شوهراشون و اینکه هم درس می‌خونند و هم شوهر داری می‌کنند، واسه دکتر تعریف می‌کردند و دکتر نیشش تا پشت سرش باز :-| فقط  جای شکرش باقیه که نگرفت دونه دونه ماچشون کنه! در حدی که که یه لحظه حس کردم شوهر داشتن نمره هم داره و گفتم استاد شوهر من هم پائین منتظره، با اجازتون من برم...


نتیجه اینکه، یه نفر میتونه تحصیلات و سواد بالا داشته باشه، حتّی به اسم خودش مدار داشته باشه ولی از شعور اجتماعی بی بهره باشه. از کسی که کل عمرشو تو کتاب و مقاله و جزوه بوده انتظار بیشتر از این نباید داشت. ندیده بیچاره! احتمالاً فرصت نداشته از مسیر‌های دیگه هم پیشرفت کنه و مهارت‌های اجتماعیش رو هم تقویت کنه. یه نفر میتونه تو دانشگاه دکتر باشه ولی بیرون از محیط آکادمیک یه بیشعور اجتماعی. احتمالاً تو زندگی شخصیش مشکلاتی داشته یا داره که به من (و هیچکس دیگه) مربوط نیست، فقط کاش دانشگاه بزرگی مثل شهید بهشتی، علاوه بر سطح تحصیلات و سلامت جسمی، از سلامت روحی و جنسی مدرسین و اساتیدش هم مطمئن میشد.

نظرات 27 + ارسال نظر
مهرداد دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:13 ب.ظ

قربان چه زمانی من این نوشته شما رو خواندم، دقیقا وقتی که با کلی امید داشتم میرفتم با ایشون یک جلسه برقرار کنم، اونهم در ارتباط با پروژه ای در ابعاد آمازون، اما با پشتوانه دوازده سال تحقیقات متعدد!

به فکر فرو رفتم راستش

رویا شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ب.ظ

جالب بود.......می تونست نظر شخصی خودشو بهتر بیان کنه تا دلی .......

مائده کاویانی شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ

به نظرم یه کم تند رفتی
دکتر ناوی بهترین استاد زندگیم بوده و هست
جزو افتخار من توی کل زندگیم اینه که استاد راهنمای ارشدم ایشون بوده
اما اینجا جای بحث کردن در مورد نظرات شخصی نیست.
کار شما خیلی غلطه که اینو علنی نوشتید اینجا.
برید یه سری بزنید به بقیه دانشگاه ها ببین استادیار ها شون چقدر براتون قیافه می گیرند از علم نداشته. تا متوجه بشید امثال دکتر ناوی توی کشور ما بسیار کم هستند و ای کاش خیلی از استاد ها اخلاق اون را داشتن. به نظرم درست نشناختی شون.
همشهری تند رفتید.

رضا دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 01:54 ب.ظ

اوه اوه چقد تند رفتی شما
به نظر من اتفاقا خیلی خوبه که یه استاد موفقیت های شخصی رو خیلی مهم میدونه. بر خلاف برخی اساتید که از دانشجو میخوان زندگی شخصی رو تعطیل کنه کار نکنه ازدواج نکنه تا بتونن ازش بیگاری بکشن. ایشون به ازدواج خیلی اهمیت میدن. هم برای دختر هم پسر ... دانشجوش نبودم. ولی متواضع و با اخلاقه
تیپش هم که معمولا شلوار کتان و پیرهن نه چندان رسمی و حتی گاهی تیشرته

علی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 08:02 ب.ظ

معمولا انسان در جنبه ای که موفق نیوده احساس میکنه مهمترین و سخت ترین قسمت زندگی همونه که اون نتونسه موفق بشه یا روش کار را بفهمه
آقای دکتر ناوی علی رغم موفقیت در جایگاه اجتماعی و از نظر علمی ازدواج موفقی نداشته ....
همیشه هم این را عنوان کردن
دوست عزیز که شما شعور اجتماعی دارید این نحوه اظهارنظر در مورد یک استاد اون هم در شبکه های اجتماعی نیست
من نه صحبت های شمارا تایید میکنم و نه تکذیب
فقط میگم این راهش نیست....
(هر کس ذره ای به من علم بیاموزد مرا بنده خود کرده)

زری شنبه 30 دی‌ماه سال 1396 ساعت 04:33 ب.ظ

منم ایشونو دیدم ولی اصلا آدم قابل اعتماد و احترامی نیس. حتی بیشتر اساتید الکی جلوش باهاش خوبن وگرنه قبولش ندارن بخصوص بخاطر رفتارهای نامناسب اجتماعیش و در دانشگاه. آدم بسیار دو رویی هست و هر جا منفعتش باشه و عشقش بکشه همراهی میکنه وگرنه بدجوری تو دهن میزنه و دانشجو که چه عرض کنم استاد هم باشه جلوی بقیه میکوبونه. من اینو دیدم !! دوستمم دانشجوش بود و میگفت بارها بخاطر ازدواج ناموفقش که من میگم حتما بخشیشو خودش مقصر بوده در اینباره زیاد حرف میزنه و بخصوص با دخترا که اصن هم جالب نیس و تا حدی پیش میره و بی پرده حرف میزنه با دخترا که دانشجوها بهش شک میکنن که نکنه قصدی داره و واقعا هم یه بار داشت !!
اصن هم حمایت نمیکنه از ازدواج دانشجو مگه دانشجوی خودش باشه و اونو بخوادش واقا وگرنه بلایی سرش میاره که نگو !!!

زری یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 10:47 ق.ظ

منم ایشونو دیدم ولی اصلا آدم قابل اعتماد و احترامی نیس. حتی بیشتر اساتید الکی جلوش باهاش خوبن وگرنه قبولش ندارن بخصوص بخاطر رفتارهای نامناسب اجتماعیش و در دانشگاه. آدم بسیار دو رویی هست و هر جا منفعتش باشه و عشقش بکشه همراهی میکنه وگرنه بدجوری تو دهن میزنه و دانشجو که چه عرض کنم استاد هم باشه جلوی بقیه میکوبونه. من اینو دیدم !! دوستمم دانشجوش بود و میگفت بارها بخاطر ازدواج ناموفقش که من میگم حتما بخشیشو خودش مقصر بوده در اینباره زیاد حرف میزنه و بخصوص با دخترا که اصن هم جالب نیس و تا حدی پیش میره و بی پرده حرف میزنه با دخترا که دانشجوها بهش شک میکنن که نکنه قصدی داره و واقعا هم یه بار داشت !!
اصن هم حمایت نمیکنه از ازدواج دانشجو مگه دانشجوی خودش باشه و اونو بخوادش واقا وگرنه بلایی سرش میاره که نگو !!!

حمید صانعی چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام
مطلب فوق را امروز 1396/11/06 خواندم .علیرغم نظرات ضد ونقیض درباره این به اصطلاح استاد نسبتا محترم باید گفت شخصیت کیوان ناوی را همان زمان خوب تشخیص دادی .معمولا جوانها بدلیل اینکه قلب صیقلی تری دارند ارزیابی بهتری ازمسائل دارند .
وامروز که بدلیل مشکلی برای یکی ازعزیزانم درارتباط با یک پروژه بااین حضرت آقا وقتی دراینترنت جستجو میکردم به مطلب شما برخوردم که برایم بسیار جالب بود .درحال حاضر هرکجا که هستی امیدوارم موفق باشی

دانشجو دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 12:00 ق.ظ

این اقا متاسفانه رفتارشون با خانم ها بسیار بد هست و دنبال سو استفاده هستن و به خاطر قدرت مافیایی کسی جرئت نداره به حراست بگه ولی بالاخره یک جا باید یه حرکتی کرد که ایشون متوجه شن دانشگاه یک حرمتی داره

دانشجوی دکتری سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:11 ب.ظ

من به اقای کیوان ناوی توصیه میکنم حواسشو جمع کنه چون جمعی از دانشجوها قراره بریم حراست و دست ایشونو رو کنیم تا اسطوره ی فساد جنسی از دانشگاه اخراج شه اگر فقط یکی از صدها کار ایشون لو بره دیگه جایی در دانشگاهای کشور نخواهند داشت

محمد سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 09:21 ب.ظ

دقیقا

سمانه سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 09:25 ب.ظ

دائما هم دخترا را به اتاقش دعوت میکنه !! البته پسرا هم دعوت میکنه ولی کمتر و البته باید متوجه باشه که نباید با دخترا هم مثل پسرها گرم بگیره و راجع به زندگی شخصیش حرف بزنه یا مسایل غیر درس و علمی. فوق العاده مارموز و بی شخصیت هستش! متاسفم که هنوز تو دانشگاهه و حتی وزارت و ....
کاش مدیر وبلاگ همین آدرس وبلاگ و نظرات را یه جوری فوروارد میکردن برا ریاست دانشگاه و دانشکده و وزارت ....

بی نام چهارشنبه 28 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 07:01 ب.ظ

من فقط نمیفهمم این آقا کی وقت میکنه مقاله بنویسه وقتی همش درحال دختر بازی هستش...
خوشحالم که هرروز عده ی بیشتری دارن چهره ی کریه ایشون رو میبینند

ماری جمعه 7 دی‌ماه سال 1397 ساعت 02:24 ق.ظ

یکی از بی ربط ترین بیفایده ترین
از همه لحاظ
با چادری ها خوب نیس
تورو خدا ازش شکایت کنید
از همه دانشگاه ها بیرونش کنین
عامل بیچارگی من تو دانشگاه این بود
من وهمه دوستام ازش شاکی هستیم

من پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1397 ساعت 01:42 ق.ظ

واقعا چیزی که من از ایشون دیدم این نبوده و قطعا با شما شوخی کردند و شما متوجه نشدید
و درباره رفتارشون با خانم ها من هیچ وقت ندیدم که ایشان از خودشان فرا تر بروند:)
امیدوارم متوجه باشید که انتشار این مطلب در محیط اینترنت کار درستی نیست و ممکن است که باعث شود افرادی ایشان را بر مبنای قضاوت اشتباه شما قضاوت کنند

فارغ التحصیل از بهشتی یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 08:24 ب.ظ

من دوران کارشناسی با ایشون زیاد برخورد داشتم و تایید می‌کنم حرفاتون رو. دانشجوهای دختر رو (از هر سنی) به چشم کِیس نگاه می‌کنه!
ما باهاش الکترونیک دیجیتال داشتیم و تقریبا اکثر مباحث رو تی ای به ما درس داد، از بس سر کلاس حرفای بیخود می‌زد. یه حرکت مسخره ای هم انجام میداد که اول کلاس عکس می‌گرفت از کل بچه‌ها. (می‌گفت من اسم یادم نمی‌مونه واسه حضور غیاب که واقعا بعید میدونم دلیل کارش این بوده باشه!)
پشت سر اکثر استادها هم حرف میزد سرکلاس و هیچ مشکلی براش پیش نمی اومد.

پ.ن: ایشون به قدری پارتی کلفت محسوب میشن که دخترشون با اینکه اصلا بچه درسخونی نبود، یه ترم دیرتر از موعد قانونی به صورت ارشد مستقیم فوق لیسانسش رو شروع کرد!!

دانشجو ۹۷-۹۸ سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 04:36 ب.ظ

فقط میتونم بگم الهی که خدا ازش نگذره که انقدر دل منو شکست و اشک منو دراورد و مجبور شدم بخاطر فرار از دست ایشون انصراف بدم الهی که سر دخترش بیاد الهی عاقبت بخیر نشه فکر میکنه آسمون واشده افتاده پایین بسیار آدم دو روییه با بستی و چای سر کلاس سر بچه ها رو گول میماله فکر میکنه بچه های ابله هستن ای کاش این نظراتو بخونه چقدر ضرر مالی به من زد برای تسویه حساب انصرافم و سفرهایی که نذاشت برم و مجبور به کنسل شدنش شدم بخاطر تهدیدی که نمره نمیدم الهی خوشی نبینه خیلی مزخرفه خیلیییییی

مهرداد دوست قدیمی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 09:00 ق.ظ

سلام
باورم نمیشه در مورد شخص محترمی مثل دکتر ناوی چنین نظرات توهین آمیزی مطرح شده است.
من همکلاس دبیرستان ایشون هستم و شناخت قدیمی ازش دارم.
اینجا هم قصد تعریف و تمجید ندارم ولی برای کشورمون خیلی خیلی متاسف شدم که جوانهای ما به این راحتی با آبروی شخص محترمی که تمام عمرش زحمت کشیده و در مجامع بین المللی به عنوان یک چهره ملی مطرح هست اینطور بازی میکنن!!!!
هرچند برای من روشن است که بعضی از این دوستان به دلیل نرسیدن به خواسته های غیر اصولی خود از ایشون چنین اظهارنظر میکنن ولی با اینکه نمیخواستم به این حرفها حساسیتی نشون بدم دیدم انصاف نیست کسی بر اساس عقده های شخصی این افراد در مورد دکتر ناوی قضاوت کنه!!!
امیدوارم اینقدر ساده سرمایه های با ارزش انسانی کشور مون رو به بازی نگیریم.

زری چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 08:13 ق.ظ

جناب دوست قدیمی ایشون، پس شاید همون قدیماشو فقط دیدی! بعدشم دلیل نمیشه کسی که از نظر علمی تو یه جایگاهی هست لزوما از همه نظر خوب باشه. بعیده از دکتر نجفی عالم تر باشه ولی دیدیم دکتر نجفی هم با همسر دومش ( جالبه همسر دوم. یعنی چه بد که همسر دوم داشته همزمان وتازه میره اونو میکشه!!) چیکار کرد. پس اخلاق و شعر اجتماعی و فرهنگ و انصاف و عدالت و ... هر شخص هییییچ ربطی به سطح علمیش نداره.

دانشجو دکتری جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:51 ب.ظ

آقای مهرداد دوست قدیمی
انسان ها در طول مسیر زندگی از همه نظر تغییر میکنند، جالب که شما با این سن و سال چقدر سطحی نگر هستید که طبق شناخت قدیم از یک شخص برای کشور و جوانان دانشجو تاسف میخورید

الهام حبیبی پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 04:25 ب.ظ

چقدر این متن عجیب و دور از واقعیته. من سالهاست که ایشون رو میشناسم. اما جز احترام و تواضع چیزی ندیدم از ایشون. شما خودت در حدی قبولش داشتی که دانشجوی ایشون بودن یک افتخار محسوب میشده برات، بعد از یه دلخوری و شاید یه تحلیل و برداشت شخصی این متن رو در فضای عمومی انتشار دادی؟ اخلاق چیز خوبیست!

یه نفر پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1398 ساعت 12:42 ب.ظ

وا

نیکو پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1398 ساعت 12:48 ب.ظ

اول اومدم چند خط برات نوشتم
دیدم سطحت فکریت اونقدر پایین هست که در حدی نیستی بخوام راجع به شخصیت دکتر واسه حرفت جواب بیارم.

یه نفر پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1398 ساعت 01:08 ب.ظ

آقای دانشجوی دکتری
اندازه خودت حرف بزن متاسفانه بدی دکتر ناوی اینه که بیشتر داشنجوهاش مخن. من لوکیشن و آی پی تو track کردم. شرمنده ولی مشکلی واسه دکتر پیش بیاد زخم و زیلی میفرستمت دم خونت

از دانشجوهای ناوی جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:42 ق.ظ

ناوی یه بیمار جنسیه، یه فاسد تمام عیار. اونایی که ازش تعریف میکنن یا احمقن یا خودشونم مثل ناوی فاسدن.

محمد سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 11:34 ق.ظ

من آقای دکتر ناوی را از سال 75 می شناسم. لیسانس، فوق لیسانس و دکتری
شخصا ایشان را خیلی دوست داشتم و از ایشان خیلی چیزها یاد گرفتم اما در عین حال یادم می آید که کسانی بودند که از ایشان بسیار متنفر بودند.
من تا سال حدود 85 با ایشان کلاس داشته ام و در آن زمان به هیچ عنوان برچسب بیمار جنسی یا فاسد به ایشان نمی چسبید. من در مورد بعد از آن خبر ندارم ولی بسیار بعید می دانم.
از آن شخصیت هایی است که جاذبه و دافعه شدیدی دارد. به چشم بعضی ها فرشته و به چشم بعضی ها برعکس آن بود.
از نظر علمی بد نبود ولی نقطه قوت ایشان به نظر من، قدرت انتقال ایشان بود.
جالبه بعضی ها همون موقع می گفتند که اصلا بلد نیست درس بده ولی من نظرم این نیست.
می بخشید طولانی شد ولی سعی کردم منصفانه نظرم رو بگم.

دانشجوی سخت افزار چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:17 ب.ظ

سال ۷۵ ایشون تازه از فرانسه به ایران اومده بودند و برخلاف تیپ رسمی، تیپی کاملا دانشجویی داشتند با شالی پارچه‌ای که هیچ وقت در ایران مد نبود و نشد.
اساتیدی مثل دکتر رضوی زاده که در آن دوران استاد با سابقه‌ای بودند به شدت با تیپ ایشان مخالف بودند.
آنچه شما نوشته اید با واقعیتی که ما از ایشان دیدیم بسیار فاصله دارد مخصوصا اخلاق فاسد. بسیار پیگیر امور دانشجویان بودند و دلسوزانه اگر کاری از دستشان برمی‍امد انجام می‌دادند.
نوشتار شما کاملا لحن یک سویه دارد و با گذشت سالها ، هنوز بوی سرخوردگی بخاطر یک عکس از آن به مشام می‌رسد که اگر غیر از این بود، مطلب را بازنویسی می‌کردید.
آخرین بار ایشان را در سال ۹۶ دیدم. نمی‌گویم استاد اخلاق بودند اما ذره‌ای بی اخلاقی در منش و رفتارشان نبود. هرچه بود رفاقت بود و تواضع و دوستی به حرمت سالهای دوری که ما دانشجو بودیم و ایشان استاد.
در آن دیدار هم اتفاقا در مورد اهمیت زندگی مشترک صحبت شد اما هیچ کدام از حالاتی که شما نسبت داده‌اید ابراز نشد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد