صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!
صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

صفحه شخصی پدرام اعظم‌پناه (پدرو پناه)

ما نسلی هستیم که مهم‌ترین حرف‌های زندگی‌مان را نگفتیم، تایپ کردیم!

آنجا که عرب نی انداخت

دیدی تو دعواهای آدم با شخصیتا، وقتی خیلی عصبانی می‌شند همش به یه جایی اشاره می‌کنند و تهدید میکنن؟ اصلاً منظورم جای بدی نیست‌ها! اصن واسه همین گفتم دعوا‌های آدم با شخصیتا، که فکر بدی تو ذهن‌های منحرف نیاد! اِنی‌وِیْ، منظورم «اونجا که عرب نِیْ انداخت» بود. من به عنوان شنونده‌ی این جمله، حق دارم بدونم چرا اونجا که عرب نی انداخت، جای خاصی بوده؟ چرا روش حساس شدند؟ اونجا کجاست؟ کی الآن در حال حاضر اونجاس؟ چه موقع همچین اتفاقی افتاده؟ کی شاهدش بوده؟ کجا ثبت شده این جریان؟ چرا هیچ عکس یا فیلمی از اونجا که عرب نی انداخت نیست؟ همش یه دروغ مسخرست! همچین جایی اصلن وجود نداره...


اصن چرا عرب همچین کاری با نی خودش کرده؟ چرا باید نی خودشو عمداً بندازه یه جایی و دیگه نره سراغش؟ حالا گیریم نِیِ خودش بوده دلش خواسته بندازه یه جایی، به من چه؟ چرا اگه می‌دونید نی‌شو کجا انداخته، خودشو نمی‌فرستید اونجا که بره نیشو برداره بره سر خونه زندگیش؟


اونوقت این عرب که می‌گید با منظور خاصّی می‌گید؟ بعد حالا یهویی چرا عرب؟ چرا افغانی نه؟ چرا بلوچ نرفته همونجا نی بندازه؟ تا کی نژاد پرستی؟ تا کی تبعیض؟


من حتی هیچ ایده‌ای ندارم که این نی که عرب انداخته اونجا، چه مدل نی‌ای بوده؟ نی شکر بوده؟ نی ازینا که باهاش آهنگ سوز دار میزنن بوده؟ نی قلیون بوده؟ نی ازینا که تو نوشابه می‌ذارن بوده؟ چیز دیگه‌ای بوده به ما گفتن نی که بد آموزی نباشه؟ استعاره از چیزیه؟ با نسل من باید صادق بود!


من میگم الآن که همه آرومند و همه چی خوبه، نمیشه یه بار برای همیشه اونجارو به من نشون بدید؟ نه اونجارو ها! اونجا که عرب نی انداخت. چرا من نباید بدونم اونجا کجاست؟


قطعاً یه سری افراد خاص هستند که میدونن ا‌ونجا کجاست! اگه نمیدونستن که نمیتونستن چیزیو بفرستن اونجا! می‌تونستند؟ قطعاً دفه‌ی بعد که یکی از این افرادو پیدا کردم خیلی مسالمت آمیز ازش خواهش میکنم که حداقل یه راهنمایی بکنه! چه فصلی از سال بهتره واسه اونجا؟ فقط بلیط رفت دارن؟ آیا برای رفتن به اونجا نیاز به زبان عربی هست؟ چه لباس‌هایی بپوشیم؟ با مردم محلی چگونه برخورد کنیم. قبل از عکس گرفتن با آنها، اجازه بگیرید.


اصن شاید جای خوبی  انداخته باشه. بالاخره عرب نِیِشو یه جا رو‌ همین کره‌ی خاکی انداخته دیگه! کجاش بده؟ بجز قطب شمال و جنوبش که زیادی سرده و عرب تو اون دما قطعاً می‌میره، کجاش بده؟ مگه اینکه شانس گند ما از خرمشهر رفته باشه مثلاً مسجد سلیمونی، آبودانی جایی نی انداخته باشه. خداییش در این حالت ارزش ریسک نداره! از چاله تو چاه افتادنه. 


یکی نیست بگه آخه مگه آدم عاقل، نی‌ای که مشکل نداشته باشه  رو می‌ندازه؟ قطعاً یه چیزیش بوده که انداخته. چرا بقیه وسایلشو ننداخته؟ این نی چه آزاری واسه عرب داشته؟ از اول عرب این نیو از کجا آورده که بخواد بندازه.


تهش بازه! 


پ.ن: چطور من شصت تا فیلم ته باز ببینم و تو خماریش بمونم، ولی ته یکی از پستامو بعد اینهمه سال وا نذارم؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد